з 1 грудня 2022 року повноваження про призначення, нарахування і виплати житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг переходить від органів соціального захисту населення до органів Пенсійного фонду України.

Громадяни, як і раніше, можуть подавати документи через ЦНАПи органів місцевого самоврядування або ж до сервісних центрів Пенсійного фонду України. Спосіб виплати пільг залишається незмінним: на банківський рахунок або через пошту.

А також з 1 січня 2023 року набула чинності оновлена редакція Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», відповідно до якої страхові виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві здійснює не Фонд соціального страхування України, а ПФУ.

– Відтепер Пенсійний фонд виплачує «лікарняні», «декретні», допомогу на поховання застрахованим особам, зокрема, потерпілим на виробництві, одноразові та щомісячні страхові виплати потерпілим на виробництві, членам їх сімей. 

Звертатися за субсидією крім центрів надання адміністративних послуг, крім уповноважених осіб тергромад можна ще й до сервісних центрів ПФУ, які працюють таким чином: незалежно від того, де людина зареєстрована чи проживає, громадянин може звернутися до будь-якого сервісного центру.

Щодо страхових виплат. Для отримання фінансування по лікарняних роботодавцю, як і раніше, треба подати заяву розрахунок, де міститься інформація про нараховані кошти застрахованих особам. Форма заяви не змінилася. Важлива зміна для роботодавців – подавати заяву треба до ПФУ через особистий кабінет на порталі електронних послуг. Цей ресурс доволі знайомий portal.pfu.gov.ua. Щоб сформувати заяву-розрахунок, користувачу треба мати доступ до інтернету та кваліфікований електронний підпис. Для подання заяви роботодавцю не треба подавати окремий договір, як це було раніше у взаємовідносинах з фондом соціального страхування… Для уникнення помилок використання лапок в назві суб’єкта господарювання не допускається. Це унеможливлює своєчасне опрацювання заяв.

Щодо субсидій, то право на їх отримання мають сім’ї в яких плата за житлово-комунальні послуги більша від встановленого обов’язкового платежу. Право на житлову субсидію визначається відповідно до майнового стану господарства. Обов’язковий відсоток платежу встановлюється для кожної родини індивідуально за встановленою формою і визначається виключно відповідно до доходів громадян.

Важливо. Послуга безготівкової сплати пільг за житлово-комунальні послуги скасовано. Якщо раніше оплату за житлово-комунальні послуги розподіляли між відділеннями «Ощадбанку» та «Укрпошти.», то тепер гроші будуть нараховуватися на рахунок людини в банку. Необхідно буде самостійно зняти гроші і заплатити за житлово-комунальні послуги безпосередньо комунальним підприємствам та організаціям.

З будь-яких питань громадяни можуть дзвонити для консультаційна номер 0-800-504-801

Громадянин, якому призначено житлову субсидію, зобов’язаний протягом 30 календарних днів поінформувати орган Пенсійного фонду України про:

зміни складу зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) членів домогосподарств;

зміни соціального статусу членів домогосподарства;

зміни у складі сім’ї члена домогосподарства;

зміни переліку отримуваних житлово-комунальних послуг, умов їх надання;

зміни управителя, виконавця комунальних послуг (крім випадків, коли інформація про зміну надається виконавцем послуги), створення ОСББ;

отримання ним або членом сім’ї особи із складу домогосподарства одноразово доходу у сумі, що перевищує 25-кратний розмір прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб;

настання умов, за яких втрачається право на отримання субсидії на понаднормову площу житла.

*Більше інформації про це – у п. 90 постанови Кабінету Міністрів України № 848 від 21.10.1995 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» (зі змінами).

 

 

 

 

Поширити: