ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ШАХТА " НАДІЯ" 00178175 (повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті) інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання. Україна, 80086, Львівська обл., Сокальський р-н, село Сілець Тел: 380503930654 (місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи. Планована діяльність, її характеристика. Планована діяльність полягає у ліквідації об’єкту вугледобування згідно з Наказу Міністерства енергетики України №11 від 09.03.2021 р., Постанови Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2001 р. №1205 «Про затвердження програми «Українське вугілля» ПрАТ «Шахта «Надія»» була внесена в перелік вугледобувних підприємств для закриття в 2004 р. та «Постанови Кабінету Міністрів України від 29.06.1999 р. №1164. Технічна альтернатива 1. ПрАТ «Шахта «Надія» знаходиться на етапі доопрацювання запасів. З 2019 по 2024 рік видобуток вугілля поступово знижується зі 105 тис. т/рік до 20 тис. т/рік. Технічний стан існуючих основних засобів згідно даних замовника незадовільний (процент зносу їх складає 80 %, а в деяких випадках - 100%), то ліквідації підлягають всі об’єкти поверхні шахти. ПрАТ «Шахта «Надія» знаходиться на стадії виконання заходів з підготовки до ліквідації. Відповідно до робочого завдання для ліквідації шахти передбачається демонтаж обладнання з гірничих виробок, головний та допоміжний стволи будуть ліквідовані шляхом засипання обох стволів одночасно (випереджаючою повинна бути засипка вентиляційного (скіпового ствола)) із засипанням їх на всю глибину (до рівня земної поверхні) вторинними будівельними матеріалами. Для засипки стволів будуть використовувати породи з південної сторони відвалу в обсязі 25546,7 м3. Також підлягають ліквідації всі будівлі та споруди поверхні. При цьому для ведення робіт з ліквідації не ліквідовуються деякі будівлі, Межирічанської електропідстанції 35/6 кВ, яка належить ПрАТ «Львівобленерго» та під’їдні шляхи до неї; територія піщаного кар’єру, під’їзна автодорога, залізнична колія з площею – 16,6854 га та ставок площею – 4,2 га; протирадіаційне сховище учпункту, споруди «Червоноградводоканалу», будівлі підприємства М/П «Лотер», котельня газова КП «Червоноградтеплокомуненерго» з димовою трубою, електропідстанція 6/0,4 кВ. Враховуючи це, для ліквідації підприємства приймається комбінований спосіб. Проєкт ліквідації ПрАТ «Шахта «Надія» розроблений державним підприємством «УкрНДІпроект». Відповідно до Наказу Міністерства енергетики України №11 від 09.03.2021 р., Постанови Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2001 р. №1205 «Про затвердження програми «Українське вугілля» ПрАТ «Шахта «Надія»» була внесена в перелік вугледобувних підприємств для закриття в 2004 р. та «Постанови Кабінету Міністрів України від 29.06.1999 р. №1164. Станом на 2024р. шахта знаходиться в стадії підготовки до ліквідації. Опис технологічних рішень щодо ПрАТ «Шахта «Надія» - за рельєфом місцевості ………………………………………… слабо горбиста низовина з абсолютними відмітками від 190,5 до 199,8; основа фундаментів будівель і споруд ………………………глина та суглинки мергелісті - категорія ґрунтів за сейсмічними властивостями …………....II; - нормативна сейсмічність майданчика шахти, бал……………6; - клас наслідків (відповідальності) споруд ……………………..ССЗ; - Загальна площа, га - земельного відводу під об'єктами шахти, га………………….. 57,7254; - в т.ч площа проммайданчика, га ……………………………… 22,8; - Характеристика породного відвалу - Площа породного відвалу, га ………………………………… 18,24; - Форма…………………………………………………………….плоска; - Висота, м …………………………………………………………53; - Закладання укосів відвалів, град ……………………………….36; - Напрямок рекультивації…………………………………………санітарногігієнічний; - Тепловий стан ……………………………………………………не горить; - Площа механічної захисної зони, га …………………………….10,5 - Викид пилу і газу в атмосферу …………………………………..відсутній; - Характеристика гірничих виробок, що виходять на поверхню - Абсолютна відмітка гирла стовбура, м - Головний ствол (скіповий) ………………………………………+198,5; - Допоміжний ствол (клітьовий)………………………………….. +198,5; Глибина ствола, м: - до першого горизонту - Допоміжний ствол (клітьовий) …………………………………… -218,0; Повна глибина ствола (включая зумпф), м Головний ствол (скіповий)…………………………………………451,8; Допоміжний ствол (клітьовий) …………………………………….4217; - Діаметр ствола в світлі, м - Головний ствол (скіповий) …………………………………………..5,5; - Допоміжний ствол (клітьовий) ……………………………………..6,0; - Вид кріплення стволів……………………………………………... чугунні тюбинги, бетон Породний відвал підлягає плануванню з подальшою рекультивацією з засіванням багаторічних трав та дерев. Навколо породного відвалу передбачена захисна смуга, що складається з саджанців тополі і двох рядів чагарнику (бирючина звичайна). Після розбирання будівель та споруд, що знаходяться на території проммайданчика, проводяться роботи з планування під існуючий рельєф, з нанесенням «потенційно родючого шару ґрунту» в обсязі 12930 тис. м3, після чого відбувається посів багаторічних трав, та висаджування саджанців тополі. Технологічна схема з озеленення проммайданчика та породного відвалу складається з наступних операцій: Розбирання асфальтобетонного покриття під проїздами; Розбирання бетонного перебрика Зняття бульдозером забрудненого шару ґрунту; Планування території ; Планування території по нівелювальних відмітках ; Посів багаторічних трав на проммайданчику та породному відвалі ; Посадка дерев-саджанців та чагарників Технічна альтернатива 2. Проведення повного затоплення гірничих виробок. Всі будівлі та споруди поверхні, передаються на баланс місцевого органу самоврядування. Враховуючи той факт, що будівлі мають фізичний знос понад 80% то дана технічна альтернатива не є економічно і технологічно доцільною для використання цих будівель. Тому дана технічна альтернатива не розглядалась.
3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи. Львівська обл. Шептицький р-н Соснівка 3.1 Територіальні громади, які можуть зазнати впливу планованої діяльності. Шептицька територіальна громада Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1. Львівська обл., Шептицький р-н, Соснівка, . околиця м. Соснівка Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2. , , , . Альтернативні варіанти планованої діяльності відсутні, оскільки планована діяльність полягає виключно у ліквідації ПрАТ «Шахта «Надія» (м. Соснівка, Шептицький район, Львівська область), та обмежується розташуванням шахтного поля, визначеного межами затверджених запасів, розміщенням проммайданчиків шахти і породних відвалів
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності. Соціально-економічний вплив планованої діяльності полягає - Виконання міжнародних зобов’язань України; - Підвищення екологічної безпеки регіону ліквідації підприємства - Організоване, контрольоване зберігання відходів з використанням сучасної технології – це забезпечення екологічної безпеки України. - Покращення екологічного стану Львівської області, особливо в м. Шептицький, яке знаходиться поблизу ПрАТ «Шахта «Надія», а також зниження негативного впливу на прилеглі території міст та селищ від забруднюючих речовин породного відвалу.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо). Передбачається повна фізична ліквідація ПрАТ «Шахта «Надія». Фізична ліквідація шахти передбачається шляхом ліквідації стволів за рахунок засипання їх перегорілою породою, вторинними будівельними матеріалами (боєм будівельних матеріалів від споруд, що руйнуються) та щебенем. На проммайданчику шахти після демонтажу обладнання проводиться розбирання будівель усіх об'єктів: - біля будівель, які підлягають розбиранню, встановлюються будівельні машини і механізми, будівельні майданчики огороджуються огорожею і забезпечуються освітленням для роботи в темний час доби, - на проммайданчику шахти виділяються тимчасові майданчики для складування демонтованого обладнання та метало конструкцій; - після завершення ліквідації об'єктів поверхні виконується планування і благоустрій проммайданчика на всій території площею 41,04 га, включаючи відвал Паралельно з роботами по ліквідації об'єктів поверхні на проммайданчиках шахти, ведеться планування поверхні відвалу та озеленення породного відвалу шляхом посіву багаторічних трав, висадки саджанців тополі і білої акації, а також висадки саджанців чагарників.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. Реалізація планованої діяльності буде проходити на території, яка відноситься до промислової зони ПрАТ «Шахта «Надія». Додаткового відведення земельної ділянки не передбачається. До основних обмежень проєктованої діяльності екологічного, санітарно-гігієнічного, протипожежного, містопланувального характеру відносяться: - територіальні, пов'язані з розташуванням шахтного поля, визначеного межами затверджених запасів, розміщенням проммайданчиків шахти і породних відвалів, ділянками деформації земної поверхні; - нормативний стан повітряного басейну з урахуванням фонових концентрацій забруднюючих речовин, що створюються іншими об'єктами, житловим фондом та транспортом; - нормативний стан водного басейну, земельних ресурсів та інших компонентів природного середовища, який визначається чинним законодавством, урядовими та відомчими нормативними актами. При проведенні робіт з дотримання вимог проєкту ліквідації та екологічної безпеки вплив на навколишнє середовище мінімальний. щодо технічної альтернативи 2. Екологічні та інші обмеження такі самі, що і до технічної альтернативи 1. щодо територіальної альтернативи 1. Пов'язані виключно з розташуванням шахтного поля, визначеного межами затверджених запасів, розміщенням проммайданчиків шахти і породних відвалів, ділянками деформації земної поверхні. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається через відсутність територіальної альтернативи 2.
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами: щодо технічної альтернативи 1. Шахта «Надія» експлуатується з 1962 року, тому еколого-інженерна підготовка і захист території здійснюється згідно прийнятої інфраструктури підприємства. щодо технічної альтернативи 2. Еколого-інженерна підготовка і захист території, щодо технічної альтернативи 2 аналогічні технічній альтернативі 1. щодо територіальної альтернативи 1. Проєкт ліквідації шахти та гірничотехнічної рекультивації розроблений на всю ліцензійну площу і в межах затвердженого гірничого відводу. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається через відсутність територіальної альтернативи 2.
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля: щодо технічної альтернативи 1. Можливі потенційні впливи на довкілля від планованої діяльності з ліквідації шахти «Надія»: клімат і мікроклімат при ліквідації вплив відсутній повітряне середовище вплив на повітряне середовище відбувається за рахунок викидів в атмосферу забруднюючих речовин при проведенні ліквідаційних робіт, при роботі двигунів автотракторної техніки та в процесі обслуговування техніки. Шумове навантаження пов'язане з роботою обладнання, машин і ремонтних робіт. При цьому концентрації забруднюючих речовин в повітрі, на межі санітарно-захисної зони і на межі найближчої до родовища житлової забудови, не будуть перевищувати рівнів ГДК; геологічне середовище шахта є гірничодобувним підприємством та призначена для видобутку підземним способом корисних копалин. Експлуатація її супроводжується проведенням підземних гірничих виробок, виїмкою з надр значної кількості порожньої породи і вугілля, водовідливом, управлінням гірським тиском, вентиляцією і погашенням гірничих виробок. Наслідком такої інтенсивної діяльності людини є виснаження запасів корисних копалин, що містяться в надрах, а також структурні, гідрогеологічні та хімічні зміни геологічного масиву. Після ліквідації шахти всі зазначені вище процеси в основному припиняться або будуть поступово затухати. Проєктом ліквідації значних негативних наслідків не передбачається; водне середовище При ліквідації шахти вплив відсутній земельні ресурси - робота шахти супроводжується негативним впливом на земельні ресурси, суть яких полягає в наступному: відбувається вилучення земель під об'єкти шахти, в тому числі під розміщення шахтної породи; землі забруднюються викидами газоподібних, рідких і твердих речовин; земна поверхня деформується в результаті погашення підземних гірничих виробок. В результаті ліквідації шахти очікується поступове зменшення негативного впливу на земну поверхню. Земельні ділянки, зайняті проммайданчиками шахти після розбирання будівель, споруд та прибирання сміття, рекультивуються і передаються Червоноградській ТГ для потреб громади; ґрунти вплив на ґрунтово-рослинний шар - потрібно дотримуватися порядку проведення комплексу робіт, зазначеного в проєкті рекультивації; рослинний і тваринний світ, заповідні об'єкти носить опосередкований вплив на стан рослинного і тваринного світу і має короткочасний характер у період підготовчих і рекультиваційних робіт та швидко відновлюється; навколишнє соціальне середовище негативного впливу не відбудеться в зв’язку з тим, що всі роботи проводитимуться виключно в межах проммайданчика; вплив на навколишнє техногенне середовище відсутній в зв’язку з тим, що всі роботи проводитимуться виключно в межах проммайданчика щодо технічної альтернативи 2. Можливі впливи планованої діяльності (при ліквідації шахти) на довкілля такі самі, що і до технічної альтернативи 1. щодо територіальної альтернативи 1. Всі роботи проводитимуться виключно в межах земельного відводу під об'єктами шахти, який складає 57,7254 га, в тому числі площа проммайданчика – 22,8 га, породного відвалу – 18,24 га. щодо територіальної альтернативи 2. Не розглядається через відсутність територіальної альтернативи 2.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”). Друга категорія 3 Видобувну промисловість Видобувну промисловість: видобування корисних копалин, крім корисних копалин місцевого значення, які видобуваються землевласниками чи землекористувачами в межах наданих їм земельних ділянок з відповідним цільовим використанням; перероблення корисних копалин, у тому числі збагачення;"
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав). Підстав немає
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Плановий обсяг досліджень та рівень деталізації інформації підлягає включенню до звіту з ОВД у відповідності із ст.6 ЗУ «Про оцінку вплину на довкілля» № 2059-VIII від 23 травня 2017 року. При виконанні оцінки впливу на довкілля буде враховано, що реалізація планованої діяльності буде проходити на території, яка відноситься до промислової зони ПрАТ «Шахта «Надія»
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості. Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає: підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля; проведення громадського обговорення планованої діяльності; аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації; надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту; врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення. У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження. Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності. Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля. На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення. У період воєнного стану в Україні громадські слухання проводяться у режимі відеоконференції, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля та у звіті про громадське обговорення.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Протягом 12 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій. У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності. Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде: Висновок з оцінки впливу на довкілля, що видається Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» (вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”) що видається Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України (орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення) 15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України , 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35., OVD@mepr.gov.ua, (044) 206-31-40, (044) 206-31-50. , Грицак Олена Анатоліївна (найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)
{Додаток 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 824 від 14.09.2020}
